متیل سولفونیل متان

متیل سولفونیل متان (MSM) یک ماده شیمیایی است که به طور طبیعی در انسان و همچنین برخی از گیاهان و حیوانات سبز وجود دارد. همچنین می توان آن را در آزمایشگاه ساخت. MSM ممکن است گوگرد را برای ساخت سایر مواد شیمیایی در بدن تامین کند. اما برای MSM یا گوگرد هیچ مقدار توصیه شده در رژیم غذایی (RDA) وجود ندارد و کمبود گوگرد یک بیماری شناخته شده نیست.

مردم معمولا از MSM برای آرتروز استفاده می کنند. همچنین برای درد، تورم، پیری پوست، تب یونجه و بسیاری از بیماری‌های دیگر استفاده می‌شود، اما شواهد علمی خوبی برای حمایت از بیشتر این موارد وجود ندارد.

MSM را با DMSO (دی متیل سولفوکسید) اشتباه نگیرید. آنها ترکیب یکسانی نیستند.

متیل سولفونیل متان

ویژگی شیمیایی متیل سولفونیل متان

MSM یک محصول طبیعی اکسیداسیون دی متیل سولفوکسید (DMSO) است. برخلاف DMSO، MSM بدون بو است و یک عامل غذایی است. MSM به عنوان “DMSO کریستالی” نامیده می شود. MSM منبع غذایی سولفور برای متیونین است. خواص دارویی MSM مشابه DMSO است، بدون ایجاد بو و عوارض تحریک پوست.

موارد استفاده و اثربخشی

احتمالا برای افراد داراب آرتروز مفید است. مصرف MSM خوراکی، به تنهایی یا همراه با سایر مواد مانند گلوکزامین، می تواند درد و تورم را اندکی کاهش دهد و عملکرد را در افراد مبتلا به آرتروز بهبود بخشد.

اما

احتمالاً برای افراد دارای گردش خون ضعیف که می تواند باعث تورم پاها شود (نارسایی مزمن وریدی یا CVI) مفید نیست. استفاده از MSM و EDTA روی پوست می تواند تورم را در افراد مبتلا به CVI کاهش دهد. اما به نظر می رسد استفاده از MSM به تنهایی تورم را بدتر می کند.

علاقه به استفاده از MSM برای تعدادی از اهداف دیگر وجود دارد، اما اطلاعات قابل اعتماد کافی برای گفتن اینکه آیا ممکن است مفید باشد وجود ندارد.

اثرات جانبی متیل سولفونیل متان

  • در صورت مصرف خوراکی: MSM در صورت استفاده تا 6 ماه احتمالاً بی خطر است. در برخی افراد، MSM ممکن است باعث تهوع، اسهال، نفخ و ناراحتی معده شود.
  • هنگامی که روی پوست اعمال می شود: MSM در ترکیب با سایر مواد مانند سیلیمارین یا اسید هیالورونیک و روغن درخت چای احتمالاً تا 20 روز بی خطر است.

اقدامات احتیاطی و هشدارهای ویژه

  1. بارداری و شیردهی: اطلاعات قابل اعتماد کافی برای اطلاع از ایمن بودن استفاده از MSM در دوران بارداری یا شیردهی وجود ندارد.
  2. وریدهای واریسی و سایر مشکلات گردش خون (نارسایی مزمن وریدی): استفاده از لوسیون حاوی MSM به اندام تحتانی می تواند تورم و درد را در افراد مبتلا به واریس و سایر مشکلات گردش خون افزایش دهد.
  • آیا تداخلی با داروها وجود دارد؟

مشخص نیست که آیا این محصول با هر دارویی تداخل دارد یا خیر.

قبل از مصرف این محصول، در صورت مصرف هر گونه دارویی، با متخصص سلامت خود صحبت کنید.

  • آیا تداخلی با گیاهان و مکمل ها وجود دارد؟

هیچ تداخل شناخته شده ای با گیاهان و مکمل ها وجود ندارد.

  • آیا تداخلی با غذاها وجود دارد؟

هیچ تداخل شناخته شده ای با غذاها وجود ندارد.

میزان مصرف متیل سولفونیل متان

MSM اغلب توسط بزرگسالان در دوزهای 1-6 گرم خوراکی روزانه تا 16 هفته استفاده می شود. MSM همچنین در محصولات ترکیبی و کرم‌ها و ژل‌های موضعی موجود است. با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید تا بدانید چه نوع محصول و دوز ممکن است برای یک بیماری خاص بهترین باشد.

چرا مردم MSM مصرف می کنند؟

افراد MSM را از طریق دهان مصرف می کنند یا آن را روی پوست قرار می دهند و بیشتر از آن برای کاهش التهاب استفاده می کنند.

آنها از MSM استفاده می کنند تا درد یا تورم را از بین ببرند:

  • استئوآرتریت یا آرتریت روماتوئید
  • بورسیت، تاندونیت یا تنوسینوویت

افراد همچنین برای درمان مشکلاتی مانند موارد زیر از MSM روی پوست استفاده می کنند:

  • بافت اسکار یا علائم کششی
  • چین و چروک
  • باد یا آفتاب سوختگی
  • زخم، بریدگی یا ساییدگی
  • آکنه روزاسه

یا ممکن است آن را برای درمان مشکلات گوارشی مانند:

  • یبوست مزمن
  • زخم ها
  • دیورتیکولوز (بیماری روده)
  • هموروئید
طیف وسیعی از دلایل دیگر وجود دارد که افراد از MSM استفاده می کنند. این شامل چاقی و مشکلات کبدی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، بیماری لثه، خروپف، عفونت، مشکلات ریوی، آلزایمر، HIV و سرطان است.
شواهدی برای حمایت از مصرف MSM برای این موارد وجود ندارد.

تحقیقات

با این حال، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد متیل سولفونیل متان در ترکیب با سایر مکمل ها ممکن است کمی به درد و تورم آرتروز زانو کمک کند. همچنین، تحقیقات اولیه حیوانی نویدهایی را برای کاهش انحطاط مفصل نشان می دهد.

مطالعات کوچک محدود نیز نشان می‌دهد که MSM ممکن است به بازیابی ورزش کمک کند. اما محققان کارهای بیشتری برای تایید این موضوع دارند.

MSM برای درمان آلرژی ها، آسیب های استرس مکرر، برخی از اختلالات مثانه مانند سیستیت بینابینی و زخم ها اثربخشی نشان داده است، اما قبل از اینکه بتوان آن را برای هر یک از این شرایط توصیه کرد، تحقیقات بیشتری لازم است.

آیا می توانید MSM را به طور طبیعی از غذاها دریافت کنید؟

مقادیر بسیار کمی از MSM را می توان در موارد زیر یافت:

  • میوه
  • ذرت
  • گوجه فرنگیها
  • چای و قهوه
  • شیر

اما مقادیر موجود در این غذاها کسری کوچک از مقدار موجود در مکمل ها است.

سخن آخر

MSM یک مکمل محبوب با کاربردهای متنوع است. تحقیقات نشان می دهد که ممکن است در کاهش درد مفاصل، کاهش التهاب، بهبود سلامت پوست، کاهش علائم آلرژی و تسریع بهبودی پس از ورزش مفید باشد. علاوه بر این، برخی شواهد نشان می دهد که MSM می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و ممکن است دارای خواص مبارزه با سرطان باشد.

به نظر می رسد متیل سولفونیل متان بی خطر است و مطالعات فقط عوارض جانبی اندکی را گزارش می کنند. اگرچه یافته‌های کنونی در مورد MSM امیدوارکننده است، اما تحقیقات بیشتری برای درک تمام مزایای بالقوه آن و همچنین عوارض جانبی احتمالی مورد نیاز است.

درحال حاضر مجموعه کیمیا زیست گستر نوین قادر به ارائه انواع مواد اولیه با گریدهای غذایی، دارویی، آرایشی، بهداشتی و صنعتی در حجم های بالا و کیفیت عالی از تولید کننده های معتبر می باشد. درصورت نیاز می توانید درخواست خود را با ما درمیان گذاشته تا در سریعترین زمان ممکن اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهیم.