شرکت مرک آلمان

مرک یک شرکت تولیدکننده مواد شیمیایی و دارویی در کشور صنعتی آلمان است. دفتر اصلی این شرکت در شهر دارمشتات آلمان قرار دارد. امروزه این کمپانی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مواد شیمیایی در جهان می‌باشد که به صورت سهامی عام اداره می شود. در سال 2014 کمپانی سیگما آلدریچ توسط مرک خریداری و به این شرکت پیوست که تحت نام خودش به فعالیت ادامه می دهد.

کمپانی مرک 352 سال پیش در سال 1668 میلادی توسط جورج مرک تأسیس و قدیمی‌ترین کمپانی شیمیایی و دارویی در جهان است. کمپانی مرک با فروش سالیانه حدود 35.4 میلیارد دلار چهارمین شرکت بزرگ دارویی دنیا می‌باشد.

مرک در زمینه شیمی تحلیلی، نقش مهمی در توسعه روش‌ها و مواد کروماتوگرافی ایفا می‌کند. امروزه شرکت مرک یک شرکت جهانی در زمینه شیمیایی، داروسازی و زیست شناسی با حدود ۷۰ هزار کارمند در ۶۶ کشور جهان می باشد. مرک در اروپا، آفریقا، آسیا، اقیانوسیه و آمریکا فعالیت می‌کند که این مراکز در دارمشتات، بوستون، توکیو و پکن قرار دارند.

کریستال‌های مایع در حال حاضر بخش عمده ای از سود مرک را تشکیل می‌دهند. در حال حاضر آن‌ها رهبری جهان در تولید بلورهای مایع برای تلویزیون تخت و مانیتور را در اختیار دارند.

مرک

شرکت سیگما آلدریچ / Sigma-Aldrich

سیگما آلدریچ (Sigma-Aldrich) یک شرکت آمریکایی فعال در زمینه علوم زیستی با بیش از ۹۶۰۰ تن پرسنل است. شرکت سیگما آلدریچ در ۴۰ کشور دنیا فعالیت داشته و عمده محصولات آن در داروسازی و زیست‌فناوری کاربرد دارد. این شرکت شیمیایی از ادغام دو شرکت شیمیایی سیگما و شرکت آلدریچ در سال ۱۹۷۵، به وجود آمد.

سیگما آلدریچ

با توجه به اینکه در سال های اخیر، ایران تحت شرایط تحریمی قرار داشته است، به همین خاطر هیچ نمایندگی رسمی شرکت مرک و سیگما آلدریچ در کشور وجود ندارد.

شاید برای شما سوال باشد پس تبلیغات نمایندگی مرک و سیگما آلدریچ در فضای مجازی و همچنین ادعای افراد در بازار مبنی بر اینکه تنها نمایندگی رسمی کمپانی  های مرک و سیگما در کشور هستند چیست؟

متأسفانه این افراد از کم آگاهی بسیاری از افراد متقاضی خرید محصولات مرک سوءاستفاده کرده و با پر کردن مواد درجه دو و سه در ظروف مخصوص این کمپانی با برچسب های تقلبی اقدام به فروش مواد این شرکت در سطح کشور می نمایند.

پس در شرایط تحریمی حاضر هیچ شرکت و فردی نمی تواند ادعای داشتن نمایندگی محصولات شرکت Merck و Sigma Aldrich را داشته باشد.

حال چه باید کرد ؟؟؟؟

کیمیا زیست گستر نوین” در راستای ارتقاء تولیدات و سطح علمی کشور مبادرت به واردات و توزیع مواد شیمیایی و مصرفی آزمایشگاهی کرده است. هدف مجموعه ما تأمين مواد و تجهيزات مورد نياز در بخش هاى مختلف آزمايشگاهى، تحقيقاتى، بيمارستانى، صنعتى و … مي باشد.

سایر شرکت‌ها :