منيزيم سولفات 7 آبه = سولفات منيزيم 7 آبه = منيزيم سولفات هپتا هيدرات = سولفات منيزيم هپتا هيدرات
Epsom salts = bitter salt = Epsom salt = sulfuric acid magnesium salt heptahydrate = Magnesium sulfate heptahydrate

  • کد: 105886
  • اسم ماده: منيزيم سولفات 7 آبه
  • فرمول شيميايي: MgSO4 · 7H2O
  • وزن مولکولي: 246.47 گرم بر مول
  • حلاليت: 710 گرم در ليتر
  • غلظت: 1.68 g/cm3 در دماي 20 درجه سانتيگراد
  • مقدار: در ظرف هاي پلاستيکي 500، 1 و 5 کيلويي در ظروف پلاستيکي- 50 کيلويي در کيسه
  • شکل ظاهري: پودر بي رنگ
  • دماي نگهداري: 2 تا 30 درجه سانتيگراد
  • کاربرد: آزمایشگاهی

هپتاهيدرات سولفات منيزيم بايد در يک ظرف کاملاً بسته نگهداري شود.

منيزيم سولفات 7 آبه مرک

ویژگی

منيزيم چندين عملکرد مهم متابوليکي در توليد و انتقال انرژي دارد. همچنين براي انقباض و شل شدن عضلات مهم است. منيزيم در سنتز پروتئين نقش دارد و به عملکرد برخي از آنزيم ها کمک مي کند.

کاربرد

سولفات منيزيم هپتاهيدرات يک ترکيب غير آلي است که از منيزيم، گوگرد و اکسيژن ساخته شده است. اين ماده پودر شده که به نمک اپسوم نيز معروف است، براي بهبود سطح حاصلخيزي خاک، در مزارع کشاورزي و باغداري (درجه فني) کاربرد گسترده اي دارد. علاوه بر اين، اين ماده در بخش هاي شيميايي و حيواني استفاده مي شود.
از اين ماده براي ساختن لوسيون ها، کرم ها و روغن هاي تسکين دهنده درد نيز استفاده مي شود. اين ماده شيميايي به طور ملايم در مواد الکلي محلول است و به مقدار زياد در آب دريا موجود است. براي حيوانات، در متابوليسم کربوهيدرات ها، چربي ها و پروتئين مهم است. همچنين براي فعاليت عصبي و انقباض عضله استفاده مي شود.

سولفات منيزيم يک ترکيب شيميايي است، نمکي با فرمول MgSO4. متشکل از کاتيون هاي منيزيم و آنيون هاي سولفات.
سولفات منيزيم معمولاً به صورت هيدراته MgSO4 · nH2O ديده مي شود، n داراي مقادير مختلف بين 1 تا 11 است. متداول ترين آن هپتا هيدرات MgSO4 · 7H2O است، معروف به نمک اپسوم (Epsom salts)، که يک ماده شيميايي خانگي با کاربردهاي سنتي است.
استفاده اصلي از سولفات منيزيم در کشاورزي، براي اصلاح خاک هايي با کمبود منيزيم (يک ماده مغذي ضروري گياه) است. مونوهيدرات براي اين استفاده مطلوب است. در اواسط دهه 1970، توليد آن 2.3 ميليون تن در سال بود.

انواع سولفات منیزیم

سولفات منيزيم مي تواند به صورت چندين هيدرات متبلور شود ، از جمله:
بدون آب: MgSO4
تک آبه: MgSO4.H2O
دو آبه: MgSO4.2H2O
سه ابه: MgSO4.3H2O
چهار آبه: MgSO4.4H2O
پنج آبه: MgSO4.5H2O
شش آبه: MgSO4.6H2O
هفت آبه: MgSO4.7H2O
هشت آبه: MgSO4.8H2O
ده آبه: MgSO4.H2O

تمام هيدرات ها با گرم شدن آب خود را از دست مي دهند. بالاي 320 درجه سانتيگراد، فقط فرم بي آب پايدار است و بدون ذوب شدن در دماي 1124 درجه سانتيگراد به اکسيد منيزيم (MgO) و تري اکسيد گوگرد (SO3) تجزيه مي شود.

مرک

اين محصول از برند مرک به دليل کيفيت خوب نسبت به ساير برندهاي معتبر دنيا مي تواند نياز بسياري از آزمايشگاه، مراکز تحقيقاتي و دانشجويان را برطرف کند.

کيميا زيست گستر نوين” در راستاي ارتقاء توليدات و سطح علمي کشور مبادرت به واردات و توزيع مواد شيميايي و مصرفي آزمايشگاهي کرده است. هدف مجموعه ما تأمين مواد و تجهيزات مورد نياز در بخش هاى مختلف آزمايشگاهى، تحقيقاتى، بيمارستانى، صنعتى و … مي باشد.