کاپریلیک تری گلیسیرید

کاپریلیک تری گلیسیرید ماده ای است که در صابون ها و لوازم آرایشی استفاده می شود. معمولاً از ترکیب روغن نارگیل با گلیسیرین تهیه می شود. این ماده گاهی اوقات تری گلیسیرید کاپریک نامیده می شود. گاهی اوقات به اشتباه روغن نارگیل تکه تکه شده نیز نامیده می شود.

اسیدهای چرب موجود در ترکیب، تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط (MCTs) هستند. بررسی مواد تشکیل دهنده آرایشی (CIR) اشاره می کند که این اسیدهای چرب از روغن های غنی مانند روغن نارگیل یا نخل به دست می آیند. تولید کنندگان اسیدهای چرب را به عنوان اسید کاپریلیک از روغن جدا کرده و جدا می کنند. آنها این اسیدهای چرب خالص را با گلیسیرین ترکیب می کنند تا تری گلیسیرید کاپریک یا کاپریلیک بسازند.

تری‌گلیسیرید کاپریلیک بیش از 50 سال است که به طور گسترده استفاده می شود. به صاف شدن پوست کمک می کند و به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. همچنین سایر مواد را به یکدیگر متصل می کند و می تواند به عنوان یک نوع نگهدارنده برای ماندگاری بیشتر مواد فعال در لوازم آرایشی عمل کند. اگرچه این ترکیب منشأ طبیعی دارد، اما برای خالص سازی و تثبیت ترکیب در محصول نهایی، چندین مرحله فرآوری لازم است. تری گلیسیرید کاپریلیک بسیار خالص و تصفیه شده است.

تری گلیسیرید کاپریلیک

تری گلیسیرید کاپریلیک به عنوان یک جایگزین طبیعی تر برای سایر مواد شیمیایی مصنوعی موجود در محصولات پوستی موضعی ارزشمند است. شرکت هایی که ادعا می کنند محصولات آنها “همه طبیعی” یا “ارگانیک” هستند اغلب حاوی کاپریلیک تری گلیسیرید هستند. برخی از تولیدکنندگان ممکن است تری گلیسیرید کاپریلیک را به عنوان یک محصول طبیعی برچسب گذاری کنند که گمراه کننده است.

در حالی که از نظر فنی از اجزای طبیعی ساخته شده است، تری‌گلیسیرید کاپریلیک مورد استفاده در محصولات معمولاً در طبیعت یافت نمی شود. یک فرآیند شیمیایی مایع روغنی را جدا می‌کند تا بتوان یک نسخه خالص از آن را به محصولات اضافه کرد.

کاپریلیک تری گلیسیرید

منشا

تری گلیسیرید کاپریلیک/کاپریک از اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل ساخته شده است. ابتدا فشار و حرارت روی روغن اعمال می شود تا اسیدهای چرب و گلیسرول جدا شوند. اسیدهای چرب جدا شده بیشتر تحت فرآیند استری شدن قرار می گیرند. مایع (یا روغن) شفافی که به دست می آید به عنوان تری‌گلیسیرید کاپریلیک یا کاپریک شناخته می شود. اگرچه از مواد طبیعی ساخته شده است، اما نمی توان آن را طبیعی نامید زیرا تحت بسیاری از روش های شیمیایی قرار می گیرد.

مزایای تری گلیسیرید کاپریلیک/کاپریک

تری‌گلیسیرید کاپریلیک ترکیباتی هستند که از اسیدهای چرب طبیعی ساخته شده اند. یک مایع شفاف و کمی شیرین به طعم هستند. محتوای چربی بالا در تری گلیسیرید، همراه با بافت و کیفیت آنتی اکسیدانی، آنها را برای صابون و محصولات مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می دهد.

نرم کننده

نرم کننده ها موادی هستند که پوست شما را نرم می کنند. نرم کننده ها با به دام انداختن رطوبت در پوست شما و تشکیل یک لایه محافظ عمل می کنند تا رطوبت نتواند از آن خارج شود. کاپریلیک تری گلیسیرید یک ماده موثر در نرم کننده پوست است.

عامل پراکنده

عوامل پراکنده بخشی از هر ترکیب شیمیایی یا آلی هستند که مواد را در کنار هم نگه می دارند و آنها را تثبیت می کنند. مخلوط کردن سایر مواد فعال، رنگدانه‌ها یا رایحه‌ها در یک عامل پخش‌کننده خوب، باعث می‌شود که مواد به هم نچسبند یا به کف مخلوط فرو نروند. قوام مومی و غلیظ تری گلیسیریدهای کاپریلیک آنها را به یک عامل پخش کننده عالی تبدیل می کند.

حلال ها

حلال ها موادی هستند که می توانند مواد یا ترکیبات خاصی را حل کرده یا تجزیه کنند. مواد بر اساس نحوه ساختار و شکل مولکول های آنها و نحوه تعامل آنها با سایر مواد، حلال هستند. تری‌گلیسیرید کاپریلیک می تواند ترکیباتی را که برای جمع شدن در کنار هم طراحی شده اند را حل کند. در حالی که برخی از حلال ها دارای مواد سمی هستند، تری‌گلیسیرید کاپریلیک این خطرات را به همراه ندارد.

آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان ها برای خنثی کردن سمومی که هر روز در محیط خود در معرض آن هستید، کار می کنند. آنتی اکسیدان ها واکنش زنجیره ای به نام اکسیداسیون را متوقف می کنند، که می تواند پوست شما را پیر کند و بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد. تری گلیسیرید کاپریلیک سرشار از آنتی اکسیدان است که به حفظ پوست شما کمک می کند و به شما کمک می کند احساس جوانی کنید

موارد مصرف تری گلیسیرید کاپریک

تری‌گلیسیرید کاپریلیک را می توان در محصولات مراقبت از پوست موضعی که روی و اطراف صورت خود استفاده می کنید، یافت.

این ماده در محصولات استفاده می شود برای:

  • افزایش ماندگاری این محصولات
  • درخشندگی را به پوست خود اضافه کنید که سبک و بدون چربی است
  • افزایش آنتی اکسیدان های موجود در محصول

این محصولات عبارتند از:

  • کرم های مرطوب کننده صورت
  • سرم های ضد پیری
  • ضد آفتاب ها
  • کرم های دور چشم

کاپریلیک تری گلیسیرید در لوازم آرایشی

تری گلیسیرید کاپریلیک یک عنصر محبوب در آرایش و سایر لوازم آرایشی است. این ماده رنگدانه ها را به طور یکنواخت در یک فرمول آرایشی بدون ایجاد احساس چسبندگی روی پوست شما حفظ می کند. شما اغلب این ماده را در فهرست این لوازم آرایشی مشاهده خواهید کرد:

  • رژ لب
  • بالم لب
  • خط لب
  • فونداسیون های مبتنی بر کرم و مایع
  • خط چشم

آیا تری گلیسیرید کاپریلیک/کاپریک بی خطر است؟

تری‌گلیسیرید کاپریلیک در صورت وجود سمیت بسیار کم برای استفاده موضعی دارد. FDA خاطرنشان می کند که به طور کلی در مقادیر کم به عنوان یک افزودنی غذا ایمن شناخته می شود. این بدان معناست که مصرف مقادیر کمی که ممکن است در رژ لب یا بالم لب شما باشد سمی نیست.

مگر اینکه حساسیت شدید به روغن نارگیل داشته باشید، در معرض خطر بسیار کمی برای واکنش آلرژیک ناشی از استفاده از تری گلیسیرید کاپریلیک هستید. برخی نگرانی های زیست محیطی برای استفاده از تری گلیسیرید کاپریلیک وجود دارد. ما به اندازه کافی در مورد نحوه تجزیه آن در طبیعت و اینکه آیا در نهایت ممکن است ایجاد شود و تهدیدی برای حیات وحش باشد، نمی دانیم. تحقیقات بیشتری برای تعیین ایمن‌ترین راه‌ها برای از بین بردن محصولات حاوی تری گلیسیرید کاپریلیک مورد نیاز است.

نکات

تحقیقات فعلی بیان می کند که استفاده از تری گلیسیرید کاپریلیک برای اکثر افراد بی خطر است. مصرف آن در مقادیر کم به عنوان یک افزودنی غذایی، شیرین کننده یا محصول آرایشی خطری برای سلامتی شما ندارد. اسید کاپریک / تری گلیسیرید کاپریلیک یکی از تمیزترین موادی است که می توانید به عنوان جایگزین طبیعی برای مواد شیمیایی پیدا کنید. واکنش پوست هر فردی به مواد شیمیایی مختلف متفاوت است. زمانی که از یک محصول آرایشی جدید یا کرم صورت استفاده می کنید، همیشه با دقت عمل کنید.

درحال حاضر مجموعه کیمیا زیست گستر نوین قادر به ارائه انواع مواد اولیه با گریدهای غذایی، دارویی، آرایشی، بهداشتی و صنعتی در حجم های بالا و کیفیت عالی از تولید کننده های معتبر می باشد. درصورت نیاز می توانید درخواست خود را با ما درمیان گذاشته تا در سریعترین زمان ممکن اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهیم.