گلیسرین مونو استئارات

گلیسرین مونو استئارات ، که معمولاً با نام GMS شناخته می شود، استر گلیسرول اسید استئاریک است. این ماده معمولاً به عنوان امولسیون کننده در غذاها استفاده می شود. گلیسیریل مونواستئارات (GMS) یک امولسیون کننده موثر است که در صنعت پخت و پز به صورت دانه های کوچک، پوسته ها یا پودرها استفاده می شود. علاوه بر امولسیون، GMS عامل ضخیم کننده و تثبیت کننده است. در پخت، از آن برای بهبود کیفیت خمیر و تثبیت امولسیون های چربی / پروتئین استفاده می شود.

گلیسیریل استئارات و گلیسیریل استئارات SE محصولات استری سازی گلیسیرین و اسید استئاریک هستند. گلیسیریل استئارات یک جامد مومی مانند سفید یا کرم رنگ است. گلیسرول مونوسترات به طور طبیعی در بدن به عنوان محصول تجزیه چربی ها توسط لیپاز پانکراس رخ می دهد. در بعضی از روغن های دانه در سطوح بسیار کم وجود دارد.

گلیسرین مونو استئارات

ترکیبات

GMS یک استر غیر یونی از گلیسرول و اسید استئاریک است. گلیسرین مونو استئارات در اتانول در دمای 122 درجه فارنهایت (50 درجه سانتیگراد) محلول است اما با آب مخلوط نمی شود. این ماده اغلب از مخلوطی از مونو، دی و تری استرهای اسیدهای چرب موجود در روغن های غذایی و چربی تشکیل شده است. آنها ممکن است حاوی مقادیر کمی اسیدهای چرب آزاد و گلیسرول باشند.

تولید تجاری GMS 90

GMS یا از طریق گرما دادن به روغن / چربی با گلیسرول اضافی یا با استریزه مستقیم گلیسرول (از منابع حیوانی یا گیاهی) با اسید استئاریک تولید می شود. نسبت مونو استر تشکیل شده به نسبت گلیسرول و دامنه دمای واکنش 86-140 درجه فارنهایت (60-80 درجه سانتیگراد) بستگی دارد. تصفیه بیشتر توسط high vacuum distillation انجام می شود.

مکانیسم عمل

نسبت تقسیم های آب دوست به آبگریز، که تعادل آبدوست-آبگریز (HLB = hydrophilic-lipophilic balance) نامیده می شود در طبقه بندی امولسیون ها استفاده می شود. مقادیر HLB از 0-20 با مقادیر پایین تر نشان دهنده شخصیت چربی دوست غالب است در حالی که مقادیر بالاتر نشان دهنده شخصیت آب دوست است. مقدار GMS دارای مقدار HLB 3.8 است و آن را لیپوفیلیک و مناسب برای استفاده در امولسیون های سفید مانند خمیر و خمیرها، لبنیات و سایر محصولات می کند.

گلیسرین مونو استئارات به صورت خمیر استفاده می شود، یعنی برای بهبود پایداری ژل با آب و سایر مواد مخلوط می شود. این یک مونو گلیسیرید غیر اشباع است و ثبات بهتری نسبت به سایر مونوگلیسیریدهای اشباع نشده مانند اسید اولئیک ارائه می دهد.

در صنعت پخت مورد استفاده قرار می گیرد:

  • در شکل گیری و نگهداری پراکندگی های یکنواخت حلال های غیر قابل اختلاط کمک کنید.
  • از طریق جابجایی پروتئین ها از روغن، موم یا سطح حلال، امولسیون ها را تثبیت کنید.
  • به دلیل پیچیدگی آن با آمیلوپکتین نشاسته، بافت نان را بهبود بخشید و بیات شدن نان را به تاخیر می اندازد.
  • هوادهی خمیرها را بهبود ببخشید.
گلیسرین مونو استئارات

کاربرد

  • برای بهبود خواص فیزیکی و رئولوژیکی خمیر و در نتیجه کیک های با کیفیت بهتر.
  • در نان هایی مانند Courant Pain Français ، Friss búzakenyér ، naan و roti.
  • در کیک اسفنجی و پنکیک برای هوادهی.
  • لبنیات مانند خامه، خامه فرم گرفته، بستنی، کرم پودر، کرم های تقلیدی و …
  • پخش میوه و سبزیجات، مربا، ژله، مارمالاد.

در محصولات آرایشی و مراقبت های شخصی، گلیسرین مونو استئارات به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد و می توان آن را در لوسیون ها، کرم ها، پودرها، محصولات پاک کننده پوست، پایه ها و پایه های آرایش، ریمل مژه و ابرو، سایه چشم، خط چشم، نرم کننده های مو و محصولات ضد آفتاب و ضد آفتاب یافت.

گلیسیریل استئارات به عنوان روان کننده در سطح پوست عمل می کند ، که به پوست ظاهر نرم و صاف می دهد. همچنین با ایجاد سدی در سطح پوست ، از بین رفتن آب پوست را کند می کند. گلیسیریل استئارات و گلیسیریل استئارات SE با کاهش کشش سطحی موادی که باید امولسیون شوند ، به تشکیل امولسیون کمک می کنند.

درحال حاضر مجموعه کیمیا زیست گستر نوین قادر به ارائه انواع مواد اولیه با گریدهای غذایی، دارویی، آرایشی، بهداشتی و صنعتی در حجم های بالا و کیفیت عالی از تولید کننده های معتبر می باشد. درصورت نیاز می توانید درخواست خود را با ما درمیان گذاشته تا در سریعترین زمان ممکن اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهیم.