سدیم پیرولیدون کربوکسیلیک اسید

سدیم پیرولیدون کربوکسیلیک اسید نمک های سدیم 5-اگزوپیرولیدون-2-کربوکسیلات است، این یکی از مهمترین عوامل رطوبت طبیعی (NMF = Natural Moisturing factor) است که در پوست انسان یافت می شود. مستند شده است که سدیم پیرولیدون کربوکسیلیک اسید (Na-PCA) در محصولات مراقبت از مو و مراقبت از پوست با اثربخشی زیاد استفاده می شود زیرا از ترکیبات پوستی آبگیر است. از آنجا که Na-PCA ماده مرطوب کننده طبیعی است، خاصیت انعطاف پذیری، مرطوب کنندگی را به شما می دهد.

سدیم پیرولیدون کربوکسیلیک اسید

ویژگی سدیم PCA

سدیم PCA بسیار رطوبتی است و رطوبت هوا را به خود جلب می کند. به سرعت قابل تجزیه در محیط زیست است. محلول در آب و اتانول و محلول در روغن ها است. PCA، همچنین به عنوان اسید پیروگلوتامیک یا اسید پیدولیک شناخته می شود، به طور طبیعی در بافت های پستانداران، از جمله پوست قرار دارد. می توان آن را از اسید گلوتامیک، اسید آمینه موجود در سبزیجات، میوه ها، علف ها و ملاس تهیه کرد یا به صورت مصنوعی آن را ساخت.

PCA و Sodium PCA با برداشت رطوبت از هوای اطراف، محتوای آب لایه های بالایی پوست را افزایش می دهند. آنها همچنین باعث بالابردن ظاهر و احساس در مو با افزایش حجم مو، انعطاف پذیری و درخشندگی یا با بهبود بافت موی آسیب دیده می شود.

کاربرد سدیم پیرولیدون کربوکسیلیک اسید

این ترکیب یک احساس مرطوبیت به مو و پوست می دهد. سدیم PCA که به پوست وارد می شود تا حدود محدودی جذب می شود. این ماده حتی در غلظت های 50٪  باعث تحریک چشم و پوست نمی شود و به سمیت نوری یا حساسیت کمک نمی کند. به دلیل خاصیت خاصیت مرطوب کنندگی در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و مو از جمله ژل، کرم، لوسیون، شامپو، نرم کننده، رژ لب استفاده می شود.

در محصولات آرایشی و بهداشتی و شخصی، PCA (پیرولیدون کاربوکسیلیک اسید) بیشتر در فرمول های نرم کننده و مرطوب کننده های مو استفاده می شود. نمک سدیم PCA، را می توان در این محصولات و همچنین در شامپوها، اسپری های مو، خوشبو کننده های پوست و سایر محصولات مراقبت از پوست و مو یافت.

سدیم PCA

درحال حاضر مجموعه کیمیا زیست گستر نوین قادر به ارائه انواع مواد اولیه با گریدهای غذایی، دارویی، آرایشی، بهداشتی و صنعتی در حجم های بالا و کیفیت عالی از تولید کننده های معتبر می باشد. درصورت نیاز می توانید درخواست خود را با ما درمیان گذاشته تا در سریعترین زمان ممکن اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهیم.